fredag 12 september 2008

Vinter lägring


SS, Linnéa, Bettan och jag skulle besöka en kebablucka.


Se bilden framför er, alla damer har högklackat, det är vinter och -10grader, lilla Ludde har något som liknar lovikavantar, björnfitta på huvudet, den ni ser på profilbilden, och snygga skor med glatt sula.


Ludde tippar bakåt p.g.a det hala underlaget, alla tjejer får smått panik och skrattar så dem nästan kissar på sig sammtidigt som dem ska hjälpa mig upp.


Men jag bara kanar.


I nerförsbacke.




Slutar inte kana.


Tjejerna är nu 5 meter längre upp på gatan än jag, tack och lov att björnfittan(pälsmössan) dämpade gatustenskanterna mot mitt bakhuvud.




5 snälla norrmänn kommer fram för att hjälpa till, trodde väl att "är man snäll mot bögen får man krypa in'te med en av hans brudar", en av norrmännen trillar rakt över mig när han drar i mina armar.


Jag ser det som att jag lägrat en norrmann.


En av de mer lyckade kvällarna.




En kaskad av skratt, snö och skam.


Inga kommentarer: