fredag 26 september 2008

Föräldrars frånvaro

Varsågod DUMJÄVEL ikväll bjuder jag på spriten!


Såg på Aktuellt igår, en "expert" pratade om dödsskjutningen i Finland och att det är till stor del pågrund av de vuxnas frånvaro på internet och att de inte är fullt integrerade på Facebook och liknande siter.

Inte fan har det mest med det att göra, utan deras frånvaro i verkligheten!



Eftersom föräldrarna spelar en allt mindre roll i dag så är det väl deras uppgift att se till så att barnen umgås med rätt kompisar eftersom det i långa loppet är dem som till stor del står till ansvar för barnets uppfostran och ideal.

En bra grund börjar bara med, en vild chansning eftersom jag inte har några egna, att man lyssnar och lär barnet detsamma och att säga tack och varsågod. Sunt förnuft börjar med att man vet när man skall säga just tack och varsågod.



Jaja, skit i allvaret en stund, här är en, ibland, rolig blogg som mina damer i Storstan, alltså Fjollträsk(Stockholm) har tipsat om;



http://blogg.stureplan.se/hibbs/



Läs längre bak i arkivet, roligast så.



Ikväll hinkar vi lite alkohol tycker jag, ska ni med?

Till damerna, jag vet att ni läser och jag orkar inte vara lekledare, så skicka sms om ni ska med!



Köss på klätta, over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

jag ska med! fast det tror jag redan du vet eftersom du sitter 2 cm ifrån mig nu. Fullt ös medvetslös!