tisdag 16 september 2008

Konstig gammal dam




Kunden ringer mig på jobbet, kunden är en mycket gammal dam:

-Hej, välkommen till S******, vad kan jag hjälpa dig med?


Dam:-Tänkte kolla, är detta ett bra avtal?


Jag:-Vad är det för avtal?


Dam:?(rösten åker upp i falset och ner i mordor i slutet av meningen)

-Det vet vääääällll du?!


Jag:-Jag kan kolla, i vilket namn står det?


Bla, bla, bla, vi kommer fram till att det är en bra avtal.


Dam:-Då ska jag skriva på alltså?


Jag:-Ja det tycker jag, jag hade gjort det, om du vill ha det vill säga?


Dam:-Vill jag ha det?


Jag:-Det vet jag inte riktigt, men det låter så på dig.


Dam:(damen blir lite bestört, eller fascinerad, hör ärligt talat ingen skillnad)

-Vad jag har på mig?!


Jag:(med panik i rösten, ser framför mig hur en polisanmälan dimper ner i brevlådan)

-Nej, nej, det spelar ingen roll, eller ja menar, det va inte det jag sa!


Dam:-Jaha, det spelar ingen roll, men då skickar jag väl in avtalet då, vem ska skriva under?


Jag:-Du ska skriva under!


Dam:-Jaha, du kunde ju sagt det från början. Jag postar det imorgon, ska till Apoteket då nämligen.


Jag:-Öhh, okey.


Dam:-Va bra, hej hej unge man.

Inga kommentarer: