tisdag 16 september 2008

På jobbet


På jobbet får man inte blogga, så jag smyger, inte så att jag hukar mig bakom skärmen, men jag håller i ett papper, ser lite fundersam ut och skriver "sporadiskt" med en hand.

Detta måste skrivas fort, medans Frida diskar sin lunchlåda, så nu använder jag två händer igen, annars vill hon att jag tar bort det, om hon ser inlägget alltså.

Utanför, när vi tog en cigg, för ca. 2 minuter sedan, så tände Frida min cigg med min Birgit (Zippo) Bardot tändare, jag sa att det va coolt med en blondin som lyckades se såpass exotisk ut.

Frida tog nog lite illa upp, hon ställde sig nämligen upp från hjulhuset på hästkärran vi satt på, ps. vi jobbar på ett foder företag, och rörde höfterna STELT från sida till sida och proklamerade stolt:

- Deeeet(utdraget ord som akompanjerade höfterna när de åkte/"slog" från höger till vänster), det är exotiskt.

Jag: -Lika exotiskt som violshots på finlandsfärjan tycker jag.

Frida ger en purken min tillbaka.

-Nu måste jag bestämt skynda mig in och diska min lunchlåda. Så det så.

Inga kommentarer: