onsdag 10 september 2008

Ebba och Karl har världens möjligheter

Lyssnade nyss på "Simply Red, Holding back the years", blev uttbytt mot "Simply Red, Sunrice" och "Pauline Kamusewu, never said i was an angel".

Positivare, inte bara i låtvalen utan också kroppen och sinnet.

Snackade med Åsa ett bra tag ikväll, hon är rak, det gillas, vill du ha råd eller någon som lyssnar?
Det blev båda.

En vuxen som lyssnar utan att väga det jag säger i sina egna förutfattningar om mig.

Förrut ville jag hitta en au pair familj med kraven: "Vi är en familj som har två stumma tjockisar till barn som bara gillar att åka bil, se på tv och besöka McDriven som friluftssyssla, söker dig som gillar tv, restauranger(helst snabbmat) och att köra bil."

Nu känner jag för att kunna något jag har innom mig, kreativitet!

Som AD på en reklambyrå, kreativt att få komma på slogans, bygga varumären, skapa slagkraftig reklam, ge ett varumärkes värderingar genom reklamen och göra olika sorters jobb.
Så som "finnurligt", slagkrftigt för Lätta eller allvarligt och maskulint för Saab, eller familjärt och tryggt utformad reklam för Volvo.

Får se vad Sthlm kan erbjuda.

Ps. Ebba och Karl är Åsa och Daniels barn, dem kommer lätt vilja bjuda in sina vänner eller respektive på söndagsmiddag för att stolt kunna visa upp sina föräldrar en dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ludde, glöm aldrig att du kan göra precis vad du vill!!! Du kommer få allt du önskar och vill ha, inget är omöjligt ... Kom ihåg att ta lite promenader nere vid sjön...

Massor av kramar Åsa