onsdag 27 augusti 2008

Zlatan älskar nog inte Aftonbladet







Av någon anledning så köpte jag Aftonbladet på vägen hem från jobbet, som jag gick ifrån tidigare eftersom jag fick en klump i halsen och tårar som rann när jag inte kunde släppa tanken på mormors begravning imorgon.
Ivf, det kan va så att jag köpte tidningen för att på framsidan va Magnus Bétner som sa att han va bisexuell, hur det nu stämmde är ju en annan 5:a eftersom det va gaytidningen QX som utfört intervjun.
Men åter till sak, det jag anser roligt och samtidigt smärre upprörande, eftersom det förmodligen inte är hans fel, så är det hur Aftonbladet skriver att byggföretaget som Zlatan och Helena anlitat för att utföra renoveringen av sitt hus i Malmö går i konkurs p.g.a att paret håller inne på Zlatans/sina pengar, och att det är 85 anställda i byggföretaget och dess underleveratörer drabbs hårt.
Tidningen menar på att det är ett gripande och hemskt öde för de anställda.
Visst jag håller med, har själv upplevt skiten, två gånger, det är tungt för alla, men de anställda har tack vare, även om jag är moderat, socialdemokraternas garantilön för anställd i en konkurs som hjälper upp dem i ett antal månader beroende på konkursförvaltarens beslut.
Dock gillar tidningen arbetarna, inte Zlatan som skapat sin egna karriär, det är "underhuggarna" som drabbas, men det dem inte har tänkt på är att det förmodligen finns en anledning till varför dem INTE betalar!
Arbetet har väl inte hållt upp till det som lovats, och vad jag erfar håller man då inne pengarna tills arbetet är utfört som sagt!
Men men, det är Zlatans fel och därför drabbas företagets anställda av hans idioti, ungefär så fattar jag artikeln som Aftonbladets journalist Pelle Tagesson har skrivit.
Alla vet ju att varken Aftonbladet och Expressen inte direkt har oberoende journalistik som ledord, men bättre kan han väl ändå skriva?

Rätt eller fel?

Inga kommentarer: