måndag 25 augusti 2008

Saab bjuder på äventyr!




Jaha, mindre roligt, förra fredagen spenderade jag lunchen med Bettan på Läckö Grillen, kommer 5 meter från stället när polisen blinkar till och man ska köra in till sidan för ett vänligt samtal, karl som snackade borde varit tyst, samma iq som en hästkärra.

Polis: Din bil är väldigt lätt att stjäla, så vi tänkte bara kolla, ni har inte tagit den va? (vad är det för cp fråga?!)
jag: haha, knappast, den står på mamma.
Polis: Vad heter hon då?
Jag: Ulla-britt J-----
Polis: Varför har ni inte samma efternamn?
Jag: Skillda föräldrar.
Polis: Jaha, ja vi skulle ju bara kolla med det där med bilen, man kan ju i princip sno den med ett gem!
Jag: Jaha, ja så kan det va, kan jag åka u?
Polis, med mycket uppspelt röst: Bokstavligen alltså, man kan verkligen sno den med en skruvmejsel, då fattar du hur lätt det är va?!
Jag: Öhh, jo visst, kan jag åka nu?


Men det blir bättre! Ut ur första rondellen, in i nästa, eller nja, min "bil" har en ICKE fungerande bensinmätare, vilket betyder att jag måste använda trippmätaren när jag hamnar på reservtanken, det ska funka i ca 8 mil. Bilen hade gått 4.2, tänkte, ähh, fan, jag litar inte riktigt på det där med 8 mil, bästa jag tankar en 50lapp innan...

5 METER innan rondell helvetet stannar bilen! En polack lastbil putter till mig så jag bokstavligen flyger fram en halvmeter! Stog väl ivägen...

Ringer Bettan och skriker till den stackars vännen att hon måste vända och åka och hjälpa mig!

Frida sitter på jobbet, inte länge till, med Ludvigs panik i telefon tog det henne nog bara tre minuter genom stan!

Frida styr, bettan och jag putter på genom rondellen! Bettan skriker: dra upp mina brallor ludde! Trosorna syns!, Samtidigt sträcker sig frida ut för att ta kort, varpå bilen åker, p.g.a fridas okonsentration, "smått" upp i rondellen! Härligt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack vare mig vet nu hela världen att du skaffat blogg. Och när du om ett tag tjänar lika mycket som blondinbella ska jag ta ut min beskärda del, det vill jag lova. Den här bloggen kommer sätta den berämda guldkanten på min tillvaro framöver. Puss Eva

Anonym sa...

hahaha /robin