tisdag 11 november 2008

Vishet kommer med åren


Utbränd?


*Jag måste börja lyssna på vad folk säger, inte bara höra. Det gör inget att jag är tyst en liten stund efter att någon sagt en sak, betyder bara att jag lyssnat och funderar på ett svar istället för att under tiden personen talar med mig sitter jag och listar ut vad jag själv ska säga.

Lite eftertanke innan är vad som saknas idag.
Som mormor sagt, man behöver inte vara rädd för tystnad.

*Sluta betrakta på mig själv som ett cv, tänker inte bli som 50-talisterna och bränna ut mig i jakten efter ett perfekt arbets- och privatliv.

Och i allt allvar så börjar jag fundera över om jag ska kolla vart tvättstugan i huset ligger eftersom jag bara har tre rena kalsonger kvar! (Ps. Det är en av nackdelarna med att inte bo hemma)

Inga kommentarer: