tisdag 11 november 2008

Fjårtisar


Fjårtisar, så uttalar man fjortis här... Jag kallar det talfel...

Satt brevid två "fjårtisar" på tunnelbanan idag ivf, de tyckte synd om barnen i Bifra!

Måste vara någon nybildad republik i Afrika antar jag...

Och jag undrar inte över uttalet på lantnolla längre ivf.
Jag och Pinken gick ju ut för några öl efter att mamma varit här och bjudit oss på middag, vilket förövrigt gjorde mig varse om hur mycket jag saknar henne, verkligen mycket saknad, och sen skulle jag ta "sossesnöret"(tunnelbanan) till karln jag träffat ett tag.

Råkade ta fel linje till att börja med, och sedan fattade jag inte att jag skulle gå av och byta förens näst SISTA stationen, Danderyds Sjukhus.
Slutade med han hämtade den dyngsura(blöta och sura) lantnollan "lite" längre bort än vad som va meningen....

Inga kommentarer: