torsdag 6 november 2008

Underbara annaorlunda?


Tre saker som är noterat/sett under min mall "Publictransportation":

*1
En dam satt och bajsade längst bort på perrongen vid Skanstull härromdagen, jag fattade inget och tyckte jag ställde mig bra där det fanns gott om plats, till jag såg en vit röv sticka ut mellan en uppdragen, sliten blå Fjällrävenjacka och ett par nerdragna, självklart beiga(smutsgrå) manchester byxor istoppade i ett par slitna Timberland kängor av modell "skänkta-från-tidigt-90tal", vidrigt, vidrigt, vidrigt, gick in i folkamassan och förstod varför alla var ihoptryckta. Together for a cause kunde man kallat oss...

*2
Jag är snuvigare här än hemma, samma sak som i Göteborg, all kollektivtransport, tänk att ta i ett handtag som resten av Stockholm har kluddat på, vercus. bilen där hemma, som min lilla familj tagit i hantaget på. Svårt att lista ut varför?

*4
I en storstad, där bussar knappast fyller innerstaden gator eller tidtabeller, borde väl tunnelbanan gå efter 01.15? Nej nej...






-En sista liten notis jag kom på precis, vem plockar upp kvinnans avföring? (a "speciel" job for the new guy at "kommunal renhållning" kanske?)

Inga kommentarer: