tisdag 21 september 2010

Helgen gav min hud stryk

Nej, det ser inte speciellt nice ut, och det är det inte heller, ser ut som ett missfoster, men just nu blir det bättre.

Linnéa körde mig till akuten i söndags kväll så att jag fick inhalera astma medicin och tabletter mot detta JÄVLA elede.

Vi satt på akuten till klockan var tjugo i ett på natten, vi satt på akuten i drygt tre timmar.

Konstigt nog hade en kille som låg i "kabysen" mitt emot haft ont i knät i någon vecka, så han sökte sig nu till akuten, en sen söndags kväll. Vart var det smarta i det?

Dem gav honom smärtlindrande och bad honom söka sig till sin vårdcentral.

Vad kan dem göra på akuten en söndag kväll? Inte röntka som på en vanlig dag.

Inte konstigt att svensk akutvård är överbelamrad, sök er rätt vårdinstans folk!



Såg en reklam och tackade mig själv igår kväll för att jag resonerat ganska "sunt" kring mina eksem:


"Basiron reklamen är hemskt löjlig, riktar sig till tonåringar som inte ens har riktigt acne, som att någon enstaka finne skulle få en att stoppa huvudet i sanden, ett acne meddel borde inte behöva vara receptfritt då man borde söka till vården om man har verklig acne, alltså spelar Basiron på osäkra tonårsfinnar.
Jag väljer att visa min hud, och leva med det, tackar för att jag inte byggt hela min självsäkerhet/självbild och självkänsla på utseendet.
Självsäkerhet/självbild är något som jag tror kan påverkas till mycket större grad av fysiska och andra ytliga attribut, de som anses bra, vilket jag inte alltid kunnat göra. Självsäkerhet är heller inte ofta något annat än en sämre självkänsla lyft för stunden med attribut.
Medan självkänsla är ödmjukhet, förståelse och även uppskattning av sig själv och sitt inre.
Alltså sann självsäkerhet."
Luddes tanke.

Inga kommentarer: