måndag 27 september 2010

Att ge SD på truten/Rosengård



Kom precis på en kund som jag talade med för ett bra tag sedan, inte här om dagen som du kallar det pappa! :)

Alltså någon månad sedan.

Kunden hade beställt via nätet, ringde för att be om kolli id och få veta när varan skulle anlända hos utlämningsstället.

Han ringde in, gav person nummer och på kundbilden ett namn så som "Per Nilsson" upp, fast kunden pratade med väldigt kraftig arabisk brytning.

Varpå, här borde jag ha en smäll, reagerar jag med att fråga efter kundens namn en gång till.

"Per Nilsson" i Rosengård med väldigt annorlunda brytning för att vara en Per.

Tänkte direkt, bedrägeri.

Så jag frågade vart han bodde, kunden hade koll på allt.

Sen frågar "Per" med glad och trevlig röst:

-Vad tycker du om mitt namn? Fint va?

-Öhh, ja, hurså?

-Jag hete Muhammed förut.

-Haha, ja det är jätte fint. Varför bytte du?

-(Flinandes då han förstod min osäkerhet) Jag gillar det!


Haha, underbart!



Sen hade jag en kund med invandrar bakgrund som bodde på Främlingsvägen.

Det var bara taskigt tycker jag.





Inga kommentarer: