onsdag 11 februari 2009

Wennerbom

Jag och Emelie var på Skatteverket för att lägga till min mormors flicknamn, Wennerbom, som efternamn till mig, ska inte byta utan bara lägga till.

Men kruxet var att efter EN timme i kö hos Skatteverket, som för övrigt var som ett litet Kurdistan, så sa damen i kassan att jag måste kontakta Patent och Registreringsverket eftersom efternamnet inte var i min pappas eller mammas användande.

Efter att ha pratat med dem, fick först stå i en ljuvlig telefon kö på smärre 13minuter lyssnandes till "hiss-musik", så sa dem att jag ska prata med Skatteverket som ska ändra mitt nuvarande efternamn till mellannamn så att Wennerbom kan ta efternamnsplatsen. Och det tar en vecka ca att få Wennerbom godkännt, och jag kan ju inte vara utan efternamn under tiden som Lannerås är mellannamn så får jag heta mammas efternamn Gustafsson under tiden, alltså ungefär en vecka. Och detta sa Skatteverket till mig andra gången som jag stått i kö, en timme till. Hon kunde inte sagt det från första början?

Krångligt?

Ja.

Värt det?

Ja.

Jävla Skatteverk?

Ja.

Inga kommentarer: